Mity związane z ćwiczeniami brzucha

Mity związane z ćwiczeniami brzucha

Data: 23.12.2016
Komentarze: 10

Prawie wszystkie mity na temat uzyskania „kaloryfera”, które napotkasz na swej drodze do uzyskania dobrze wyćwiczonych środkowych partii ciała, zostaną tu opisane. Powinny one pomóc Ci w podejmowaniu decyzji i planowaniu treningów.

autor: Mateusz Bernady - fizjoterapeuta, trener personalny

Mit 1. - Mięśnie brzucha są inne niż reszta
To nie prawda, Twoje mięśnie brzucha są zbudowane dokładnie tak samo jak wszystkie inne mięśnie na Twoim ciele. Jedyna różnica dotyczy ich umiejscowienia oraz tego, że w przeciwieństwie do bicepsów czy mięśni czworogłowych nie są przyczepione do powierzchni kostnej. Więc należy je ćwiczyć w ten sam sposób, w który mógłbyś trenować, powiedzmy, klatkę czy biceps. Podstawowe prawa fizjologii, które stosuje się do wszystkich mięśni, można zastosować też do mięśni brzucha. Oznacza to, że musisz wykonywać ćwiczenia w prawidłowej płaszczyźnie ruchu, aby zapewnić efektywny trening mięśniom.

Mit 2. - Brzuch trzeba ćwiczyć codziennie.
Najogólniejsze zasady treningu siłowego mówią, że należy dać mięśniom co najmniej 24 godz. odpoczynku na odzyskanie sił i odnosi się to również do Twoich mięśni brzucha. Zamiast ćwiczyć brzuch każdego dnia, rób to co drugi dzień, lub nawet tylko 3 razy w tygodniu. Muszą odpocząć, tak samo jak reszta ciała. Sztuką jest aby trening był odpowiednio intensywny.

Mit 3. - Ćwiczenie brzucha sprawi że zmniejszy się pokrywająca go warstwa tłuszczu.
Nie ma czegoś takiego jak miejscowa redukcja tkanki tłuszczowej. Ludzie zakładają, że jeśli masz nadmiar tłuszczu na brzuchu i zaczniesz ćwiczyć mięśnie brzucha to spalą one tłuszcz, który je pokrywa. Lecz zakładają źle. Nie da się pozbyć tłuszczu wykonując w kółko jedynie ćwiczenia jednej grupy mięśniowej. Wnet- prędzej pozbędziesz się "opony", ćwicząc przysiady, niż brzuszki. Jedynym sposobem na pozbycie się bębenka są dłuższe ćwiczenia obejmujące całe ciało oraz zdrowa, niskokaloryczna dieta.

Mit 4. - Duża ilość powtórzeń to gwarancja sukcesu.
Jak przeczytałeś wcześniej, mięśnie brzucha są takie jak każdy inny mięsień na Twoim ciele. To znaczy, że powinieneś je trenować w taki sam sposób jak resztę grup mięśniowych. Aby ich siła i masa, musisz przeciążać mięśnie.

Mit 5. – Jeśli masz problemy z plecami, trening brzucha tylko je pogorszy.
To również nie jest prawdą. Jedyna możliwość to wtedy gdy niepoprawnie wykonujesz ćwiczenie. W przypadku dolegliwości dolnego odcinka kręgosłupa nogi można zgiąć pod kątem 90 stopni i oprzeć np. na dużej piłce. Ćwiczenie mięśni brzucha wzmocni Twoje plecy. Antagoniści w organizmie pomagają sobie nawzajem. Więc jeśli masz słaby brzuch, obciążenie przeważnie spada na plecy. Konkluzją tego jest iż wzmocnienie brzucha, odciąży plecy, które dodatkowo przy treningu brzucha również zostaną wzmocnione.

Mit 6. - Wszystko co musisz robić to mnóstwo przysiadów.
Zapomnij o ćwiczeniu pełnych przysiadów codziennie. Możesz je ćwiczyć 1-2 razy w tygodniu dla wzmocnienia nóg, korpusu, itd., ale nogi ćwiczone intensywnie także potrzebują czasu na regeneracje. Mimo tego, że mięśnie proste brzucha są najbardziej widoczne, najważniejszym powodem do trenowania mięśni brzucha jest zdrowie pleców. Ćwiczenie jedynie mięśnia prostego brzucha, choć wyglądać będzie efektownie, nie zabezpieczy pleców tak jak powinien. Ważne zatem jest aby ćwiczenia mięśni brzucha były różnorodne i obejmowały nie tylko mięsień prosty ale także mięśnie skośne wewnętrzne i zewnętrzne oraz mięśnie poprzeczne. Różnorodność jest tutaj kluczem.

Nie trać czasu na popełnianie głupich, prostych błędów. Lepiej zaplanuj trening mądrze, abyś mógł później cieszyć się świetnie wyglądającym i dobrze spełniającym swoją rolę brzuchem!
Powodzenia

Udostępnij ten wątek:

Powiązane wątki


10 Komentarze

Kennpymn

Cialis Belgique Aucune Prescription Priligy Tablet Buy Viagra Professional Online Amoxicillin And Side Effects In Cats Price Of Kamagra Cialis Diabetes Where To Buy Nizoral Pills Mail Order Levitra Amoxicillin Ndc Number Zithromax Z Pac Viagra Cheap Us Parmacy No Script Needed Viagra Pfizer Beipackze

RobertsaR

marijuana for medicinal purposes import viagra norge online pharmacy overnight shipping

JustCep

Buy Diprosalic No Prescription Uk Bactrim Antibiotic Buy Online Last Longer Exercises Purchase Levitra Propecia Riesgos Cialis Miglior Prezzo Online viagra Pseudomonas Aeruginosa And Amoxicillin Tamoxifen Nolvadex Buy Accutane Generic Consecuencias Propecia Levitra 10 Precio Fastest Delivery Of Antabuse

DustinCaM

waianae coast comprehensive health center cialis sin receta mexico debakey high school for health professions

Harlanideli

online schools for healthcare administration buy duromine online in south africa coby kyros tablet apps

Ronnieflero

salary of doctors in usa come comprare sibutramina burrell behavioral health springfield mo

Elbertviago

white circle pill 512 tavor kaufen salary of pharmacy tech

Blakelab

fastest weight loss pill buy dexedrine free help for drug addiction

Thomodoli

Cialis Achat En Ligne Generic Antabuse Pills Priligy Interacciones Zithromax Vicodin Interaction Buy Nolvadex Cheap Viagra Cialis Douleurs Farmacia Online Propecia Buy Inderal Dutasteride Cod Accepted Sheffield Comprar Levitra En Barcelona cialis Purchase Cialis Tamoxifen Citrate

Thomodoli

Free Shipping Hydrochlorothiazide Hctz Medication Viagra Online Clomid Besoin D Aide Faire Identifying Pills And Amoxicillin Cost Of Levitra Levitra Medicinale Vmax Viagra Order Viagra Pills Dosing Amoxicillin In Humans Toronto Drug Store Order Priligy Online

Zostaw komentarz

Wiadomość: